Duraflow: van onzichtbaar naar onmisbaar in Google
Duraflow is een specialist in duurzame koeltechniek en ontwikkelt en installeert koeloplossingen op basis van PCM (Phase Change Materials). Met hun PCM power units maken ze het mogelijk om ruimtes te koelen zonder actief energieverbruik wat bijdraagt aan een energiebesparing en lagere CO₂ uitstoot.

Project in het kort
Klant:
Duraflow BV
Sector
Duurzame klimaattechniek
Doel
Het aantrekken van meer relevant verkeer en het vergroten van de online zichtbaarheid, met als resultaat een toename van B2B bedrijven in Leadinfo en meer kwalitatieve leads.
Wat was de doelstelling en wilde Duraflow bereiken?
Duraflow wilde groeien, maar de online marketing leverde te weinig op. Het verkeer daalde, aanvragen bleven uit en relevante zichtbaarheid nam af. Tegelijkertijd werd vindbaarheid onder organisaties die zoeken naar duurzame koeloplossingen steeds crucialer.
Uit Leadinfo bleek dat vooral irrelevante bedrijven de website bezochten. De campagnes sloten niet aan bij het aanbod of de doelgroep en een duidelijke strategie ontbrak. Resultaten waren niet meetbaar, wat zorgde voor weinig grip.
Op basis van deze inzichten hebben we heldere doelen gesteld: de juiste doelgroep aantrekken, meer kwalitatief verkeer via SEO en SEA genereren, en meer geschikte bedrijven in Leadinfo zichtbaar maken.
Hoe hebben wij dat aangepakt?
Voor Duraflow zijn we gestart met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Daarbij brachten we niet alleen relevante termen in kaart, maar kregen we ook inzicht in waar bedrijven naar zoeken. Op basis daarvan ontwikkelden we 42 landingspagina’s, elk gericht op een specifiek onderwerp. Deze pagina’s zijn volledig geoptimaliseerd voor de juiste zoekwoorden en sluiten daarmee goed aan op de zoekintentie van de doelgroep. Om de zichtbaarheid van deze pagina’s verder te vergroten, hebben we actief ingezet op linkbuilding. Door waardevolle links vanaf betrouwbare en inhoudelijk relevante websites naar de landingspagina’s te laten verwijzen, hebben we de online autoriteit van Duraflow versterkt door middel van linkbuilding. Ook binnen Google Ads brachten we structuur aan. Bestaande campagnes zijn herzien en aangevuld met nieuwe campagnes, waarin de zoekwoorden uit het onderzoek gekoppeld zijn aan de juiste landingspagina’s.
0 %
Meer websitebezoekers. Het aantal organische én betaalde bezoekers is ruim verdubbeld.
0 %
Meer websitebezoekers. Het aantal organische én betaalde bezoekers is ruim verdubbeld.
0 %
Meer websitebezoekers. Het aantal organische én betaalde bezoekers is ruim verdubbeld.
Ook resultaat behalen met online marketing
- Transparante tarieven
- Transparante tarieven
- Jarenlange ervaring met tevreden klanten
Vul het contactformulier in en wij nemen op werkdagen binnen een paar uur contact met je op.
Wellicht ook interessant
Klaar om met SEO in Rotterdam jouw online succes te boosten?
Heb je een vraag, twijfel je over je huidige SEO-resultaten of wil je weten wat er mogelijk is? Eén gesprek met Nick van Webdirection geeft je helderheid én richting.
Weten hoe we je kunnen helpen?
Laat je gegevens achter en we nemen vrijblijvend contact met je op om samen te kijken hoe we jouw online groei kunnen versterken.
Vul het formulier in, dan nemen wij snel en vrijblijvend contact op.