Duraflow: van onzichtbaar naar onmisbaar in Google
Duraflow is een specialist in duurzame koeltechniek en ontwikkelt en installeert koeloplossingen op basis van PCM (Phase Change Materials). Met hun PCM power units maken ze het mogelijk om ruimtes te koelen zonder actief energieverbruik wat bijdraagt aan een energiebesparing en lagere CO₂ uitstoot.
Duraflow is actief in verschillende sectoren.
Project in het kort
Klant:
Duraflow BV
Sector
Duurzame klimaattechniek
Doel
Het aantrekken van meer relevant verkeer en het vergroten van de online zichtbaarheid, met als resultaat een toename van B2B bedrijven in Leadinfo en meer kwalitatieve leads.
Wat was de doelstelling en wilde Duraflow bereiken?
Duraflow had de ambitie om door te groeien, maar merkte dat de online marketing te weinig opleverde. Het verkeer nam af, aanvragen bleven uit en de zichtbaarheid onder relevante bedrijven verslechterde. Tegelijkertijd werd het steeds belangrijker om gevonden te worden door organisaties die actief zoeken naar duurzame koel oplossingen.
Uit Leadinfo bleek dat vooral irrelevante bedrijven de website bezochten. De campagnes sloten niet goed aan op het aanbod of de doelgroep, en er ontbrak een gedegen strategie. Resultaten waren niet meetbaar of bij te sturen, wat zorgde voor weinig grip op het geheel.
Aan de hand van deze inzichten hebben we samen heldere doelstellingen bepaald. We wilden de juiste doelgroep aantrekken, meer kwalitatief verkeer via SEO en SEA genereren om het aantal leads te verhogen, en een duidelijke toename realiseren van geschikte bedrijven in Leadinfo.
Hoe hebben wij dat aangepakt?
Voor Duraflow zijn we gestart met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Daarbij brachten we niet alleen relevante termen in kaart, maar kregen we ook inzicht in waar bedrijven naar zoeken. Op basis daarvan ontwikkelden we 42 landingspagina’s, elk gericht op een specifiek onderwerp. Deze pagina’s zijn volledig geoptimaliseerd voor de juiste zoekwoorden en sluiten daarmee goed aan op de zoekintentie van de doelgroep.
Om de zichtbaarheid van deze pagina’s verder te vergroten, hebben we actief ingezet op linkbuilding. Door waardevolle links vanaf betrouwbare en inhoudelijk relevante websites naar de landingspagina’s te laten verwijzen, hebben we de online autoriteit van Duraflow versterkt door middel van linkbuilding.
Ook binnen Google Ads brachten we structuur aan. Bestaande campagnes zijn herzien en aangevuld met nieuwe campagnes, waarin de zoekwoorden uit het onderzoek gekoppeld zijn aan de juiste landingspagina’s.
0 %
Meer websitebezoekers. Het aantal organische én betaalde bezoekers is ruim verdubbeld.
0 %
Stijging in zichtbaarheid. De meeste landingspagina's staan inmiddels op de eerste pagina van Google, waarvan meerdere op plek 1 tot 3.
0 %
Meer bedrijfsbezoeken in Leadinfo. Het aantal bedrijven dat de website bezoekt is flink gestegen.
Project in het kort
Klant:
Duraflow BV
Sector
Duurzame klimaattechniek
Doel
Het aantrekken van meer relevant verkeer en het vergroten van de online zichtbaarheid, met als resultaat een toename van B2B bedrijven in Leadinfo en meer kwalitatieve leads.
Wat was de doelstelling en wilde Duraflow bereiken?
Duraflow had de ambitie om door te groeien, maar merkte dat de online marketing te weinig opleverde. Het verkeer nam af, aanvragen bleven uit en de zichtbaarheid onder relevante bedrijven verslechterde. Tegelijkertijd werd het steeds belangrijker om gevonden te worden door organisaties die actief zoeken naar duurzame koel oplossingen.
Uit Leadinfo bleek dat vooral irrelevante bedrijven de website bezochten. De campagnes sloten niet goed aan op het aanbod of de doelgroep, en er ontbrak een gedegen strategie. Resultaten waren niet meetbaar of bij te sturen, wat zorgde voor weinig grip op het geheel.
Aan de hand van deze inzichten hebben we samen heldere doelstellingen bepaald. We wilden de juiste doelgroep aantrekken, meer kwalitatief verkeer via SEO en SEA genereren om het aantal leads te verhogen, en een duidelijke toename realiseren van geschikte bedrijven in Leadinfo.
Hoe hebben we de resultaten bereikt?
01
Door slim in te spelen op waar de kansen lagen, hebben we met gerichte content en linkbuilding de online vindbaarheid van Duraflow structureel verbeterd. Deze aanpak zorgde voor meer organisch verkeer én trok precies de juiste doelgroep aan.
02
Bij ons hoef je niet te kiezen tussen strategie of uitvoering. We doen het allebei. Jij weet waar je naartoe wilt en wij zorgen dat je daar komt, stap voor stap.
02
Bij ons hoef je niet te kiezen tussen strategie of uitvoering. We doen het allebei. Jij weet waar je naartoe wilt en wij zorgen dat je daar komt, stap voor stap.
Ook resultaat behalen met online marketing
- Transparante tarieven
- Transparante tarieven
- Jarenlange ervaring met tevreden klanten
Vul het contactformulier in en wij nemen op werkdagen binnen een paar uur contact met je op.
Wellicht ook interessant
Duraflow
Klaar om met SEO in Rotterdam jouw online succes te boosten?
Heb je een vraag, twijfel je over je huidige SEO-resultaten of wil je weten wat er mogelijk is? Eén gesprek met Nick van Webdirection geeft je helderheid én richting.